...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 3 maj 2011

uppdatering

Fick frågan om jag inte kunde uppdatera vindsprojektet lite....så ok här kommer lite bilder....känns inte som det ändrat så mycket nu på sistone men framåt går det ju alltid:)

runt trappan är det minst färdigt, vi vet helt enkelt inte hur det ska se ut ännu....något sorts staket på ena sidan måste det va....om det då är höstörar eller stockar vete fåglarna:) en dörr in till "pysselrummet" ska också in och sen brädor på väggarna i själva rummet....(skrubben)


Dörren till höger är då dotterns rum som är färdigt....till vänster kommer sonens rum som börjar ta form....hålet närmast kameran blir ett wc....enda stället som inte har golv ännu...

Lister finns runt nästan alla fönster....förutom ett...det måste vi måla om:( vet någon hur man får bort svåra fläckar från fönsterkarmar så säg hepp!

sonen vill också ha brädor halva tapet/måla halva....dörren är farmor och farfars gamla allt i allo garderobsdörr....den blir också dörr till en större garderob i detta rum:)....

....som skymtar här....

....vi är glada att vi valde bort alla lister i taken trots att det är svårt att få det att gå ihop på alla ställen...men trä är trä och det lever....Nu borde jag skrapa mål av flera dörrar men det nappar inte riktigt just nu....nog blir det färdigt nångång:)
Nu önskar jag att värmen återkommer snart så kunde man åtminstone vara ut och dona på lite. Sköna majdagar till dig!


5 kommentarer:

  1. Det blir ju bara så supersnyggt!!

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint ni har det, och får det!!

    SvaraRadera
  3. Sååå fint blir det!!

    Vi köpte för någon vecka sedan gamla spegeldörrar till vårt kommande hus, så jag har en del att pilla bort färg från jag med... Men... Jag har ju tid på mig...! ;) Mer bråttom är det med det gamla skötbordet vi ska ha till villan; det har dessutom ett "staket" runt hela skötdelen, jag ser så fram emot att skrapa varenda liten pinne... :D NOT :)

    SvaraRadera
  4. Haha, vi började med dörrarna... :) Nej men faktiskt så har vi förnyat bygglovet, ritat om huset o. väntar nu på att vår byggherre ska komma å hämta ritningarna o rita om åt oss på riktigt. Skulle vilja börja nu redan, men det lär nog ta ett tag innan vi får byggare och så, men lite på G är vi iaf! :)

    Det finns ju faktiskt sånt där härligt gift att stryka på, då börjar målet bubbla och koka efter bara några minuter, och sen går det lite snabbare och enklare att skrapa än om man bara har värmepistol. Men... särskilt miljövänligt o. hälsosamt är det ju inte! Jag har dock fuskat nångång och använt mig av det!

    SvaraRadera
  5. Å va fint det blir!!!

    SvaraRadera