...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 15 september 2010

firarsvängen...


I dagarna har vi firarsvängen här hos oss:) Pappa och lilltösa fyller hela 30+2. Igen en gång har Leila räddat mig med sina härliga recept! att det mesta inte blev som det skulle lämnar vi odiskuterat....smaken ska vi tro är den samma:)

Sen har det faktiskt hänt ett som annat på vinden!

väggar börjar ta form i storasysters rum. Hon har själv valt hur hon vill ha det, men efter att ha levt hela sitt liv med sina föräldrar antar jag att hon nog är lite påverkad.....väggen runt fönstret och väggen runt dörren ska ha tapet och resten slätspont...

spontade brädor är tacksamma att jobba med (om ni frågar mig som inte bygger) för det går rätt fort ...
golvet är också färdigt i hennes rum och det börjar ta form vidare ute i stora rummet....I detta skede då man verkligen SER vad man gör så vill man bara bygga bygga bygga:)

fast nu ska vi fira emellan!

sänder lite tårta åt er alla:)














8 kommentarer:

  1. Tack, jag har redan kaffet färdigt så det passar ju bra ;) hihi!

    Hmm... jag var så hurtig och bakade bullar idag, men dom blev iiinte fina. Fast jag tror nog barnen gladeligen äter dom ändå :) Inget att ställa fram åt gäster dock.

    Så fint det blir hos er!! Jag hade också funderat på att göra en panelvägg var i varje barnrum, men det blev inte av... tyvärr, för tänk så lätt det är att skruva och spika saker och ting i en sån vägg.

    SvaraRadera
  2. nej tack, ingen tårta för min del....rap! har ätit sött nu så det räcker i dagar - vi hade dop igår och på kvällen var det första gången Ruth kinkade lite innan hon somnade - stackarn har ju varit lyckligt ovetande hur illa man kan må av sött och kolsyrat - tills igårkväll då ;O) nu ska jag åter igen försöka hålla mej till den hälsosamma amnings linjen!!

    Härligt att se hur övrevåningen tar fart - det blir ju super fint, och att garaget är klart.....kilstenarna på gården blev ju också supersnyggt! Ni bor på ett verkligt urtjusigt ställe!!

    SvaraRadera
  3. Grattisar till pappa och lillasyster! :)

    Härligt när man verkligen ser och känner att det framåt med byggandet! Storasyster har verkligen bra smak, det kommer att bli så otroligt snyggt!! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till födelsedags"barnen"! Visst är det så att man blir lite otålig och ivrig när man ser vad som händer. H. tant Grön

    SvaraRadera
  5. Det där skedet är härligt, då man verkligen SER resultat!

    SvaraRadera
  6. Länge leve slätsponten (snyggt!!) och födelsedagsbarnen! Tack för tårtan :)!

    SvaraRadera
  7. Mmm, tack för tårtan!
    Barn är väl nog lättpåverkade av vad föräldrarna gillar och håller på med, och tur är väl det, då har man ju gemensamma intressen! :) Det ser ut att bli riktigt snyggt på er vind.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Tack för din krya-på-hälsning!
    Jag var bara dålig en dag, lyckligtvis. Det började med ögonflimmer så jag förstod nästan genast vad som var på gång. Sen tog det en halvtimme innan huvudvärken och illamåendet slog till. Det var INTE kul att köra hem! Sov i 2,5 timmar och låg nästan hela dagen. Sen var jag yr och illamående resten av kvällen. Måste ta och skaffa mig medicin nu ifall det händer sig fler gånger...
    Nej, jag har ingen aning om vad som utlöste det! Hade ju semester förra veckan, inget skilt som hänt eller nåt jag ätit...? Men det kan ju också ha med hormoner, för lite sömn och andra saker att göra.

    Hoppas du mår bra! Ha en bra ny vecka!
    kram!

    SvaraRadera