...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

fredag 8 oktober 2010

slipa lipa lakrtitspipa....

slipa skrapa måla hör till detta skede av vårt byggande.....roligare finns men är dock ett ack så nödvändigt göra om man vill ha färdigt:) Hämtade hem två likadana gamla dörrar förra helgen som ska få vara till de två sovrummen. Sen till wc och den stora garderoben (läs mitt pysselrum) tänkte vi ha lite udda dörrar som funnits här förr.....som den knallröda ytterdörren som prydde huset innan vi flytta hit:) den vill vi absolut återanvända! Fast ibland undrar man nog var felet sitter då man köper dörrar med fem speglar på....åtm just i den stunden man skrapar dem:) Hur som havre så går det framåt! ( i det ena sovrummet som vi fixar nu först) Golvet ska slipas och en garderob byggas sen är det "bara" att måla över hela härligheten. Oj vad det låter enkelt:) Nu njuter jag av att få sätta ut lyktan på trappan på kvällarna och de fina löven som ännu hänger kvar på vissa ställen.....

Önskar dig en skön helg!


8 kommentarer:

  1. Så härligt att ni återanvänder gamla dörrar! Ger en speciell atmosfär till huset.

    Mysig helg till dig med!

    SvaraRadera
  2. Du kommer att se på de dörrarna med en alldeles egen känsla efteråt- det lovar jag!

    SvaraRadera
  3. Ack, så bekant! Så roligt att trösta sig med att andra delar slitgörat. :) Men vet du vad, sen när vi är klara så rätar vi lite extra på ryggen av stolthet varje gång vi betraktar våra dörrar. Kämpar-glöd till dig (er)! Varje liten slutförd uppgift är ett steg närmare målet.

    SvaraRadera
  4. Speglar är jobbiga, usch och fy för skrapandet, men ååh så fint det blir sen när det är klart!! :)

    SvaraRadera
  5. ja, ni har "bara" bygga färdigt nu så får ni njuta sen.....det kommer att bli sååå fint med alla underbara dörrar ni har, kan bara tänka mej hur slutresultaten blir!!

    Tack för senast förresten! Det var ju jätte kul....och tack för den mumsiga äppelpajen, önskar du också skulle ha kunnat njuta av den :O)!

    SvaraRadera
  6. Men ni börjar ju snart vara på slutrakan nu då! Va kul! Glömde helt att fråga sist hur långt ni kommit. Det är nog jag som ska tacka! :) Alltid lika trevligt att råkas!

    SvaraRadera
  7. Ja, visst finns det säkert mycket värdefullt i texterna oxå. Det e egentligen gubbens böcker som jag "lånade" ur bokhyllan. Han köper dem för innehållet, och jag klagar inte, de e ju så vackra att se på, även om jag själv inte orkar läsa dem. :)

    SvaraRadera
  8. Ja, ni kan bra komma och hälsa på nån dag! :) Hör gärna av er före, i o m att jag ändå ligger i sängen så mycket som möjligt under dagarna, så har jag inte speciellt bråttom upp på morgnarna... ;) Så meddela gärna innan så behöver jag inte ta emot er i pyjamas :D Ni är välkommna! :)

    SvaraRadera