...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 15 december 2009

lite julbilder

Tänkte slänga in lite julbilder innan julen är förbi:) som dagarna susar iväg nu är det lätt hänt att hela karusellen åkt förbi alla juldagarna utan att man hunnit föreviga det som finns framplockat:) I år tycker jag vi har ovanligt mycket pynt! Hade inte tänkt byta så mycket gardiner, men har bytt ALLA....första gången i mitt liv! Men iår har jag prioriterat att göra det roliga framom det tråkiga så därför har det blivit kanske lite mer......fast egentligen är ju inte det julen handlar om för oss! Vad gör man med alla pynt, gardiner och limpor om stämningen är i botten och man glömmer att njuta lite mellan varven....

....och att det är Jesu födelse vi firar, inte julgranens, presenternas eller skinkans......(gammal skolplansch jag fyndat för 2 stackars euron)


....kransen blev alldeles sned och vind, men vad gör det då jag fick tid till att laga den:)




.....favorit nissarna:)


.....tomtarna upp på hyllan är jag och gubben enligt barnen....tjocka och trinda:)

.....barnen lussade lös en jättefin amaryllis:)


.....dessa tomtar är det äldsta julpyntet vi har.....första julen vi var fattiga nygifta typer så snirklade vi till dem för att ha iallafall något juligt:) och barnen envisas med att vilja ha dem mellan fönstren varje år......så varför inte......iår får de pryda dassfönstren:)

Här börjar det dofta jullimpa nu.....betyder att det är dags att vakta ugnen!
Stor förejulkram till er alla!


6 kommentarer:

  1. Nej men så mysigt ni har det! De hemsnickrade tomtarna är för charmiga, de ska ni absolut ha framme!Så mysigt och romantiskt från er första tid som nygifta... :)

    Mycket härligt allt du visar!

    SvaraRadera
  2. Så härligt och juligt!! Det ser såå mysigt ut!:))
    Trevligt att träffas igår!

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen pyntat fint!!
    Å jag ser att du har samma vackra rutiga tyg som mig till gardiner :)

    Visst är det trist hur folk inte längre tänker på varför vi egentligen firar jul... Eller så kanske fler och fler faktiskt börjar göra det? I dessa tider med så mycket tråkigheter...

    Önskar dig och familjen en riktigt fin och avkopplande jul med trevlig sällskap eller bara med varandra :)

    Julkramis tillbaka!
    A-C

    SvaraRadera
  4. Va fint ni har pyntat! Vilka härliga små julegubbar! Gillar då de är lite krokiga :)

    Du har helt rätt inställning - julen ska handla om att ta det lugnt med nära och kära och göra det man har lust till! Hoppas ni får en riktigt härlig jul!

    Förejulkramar till dig med!

    SvaraRadera
  5. Märker att det var ett tag sen jag kikat in här. Så härligt att få "kläder" till vindsvåningen. Väntar oxå på den dagen när vi får klä vårt hus med vinterkläder. :)

    Härligt, mysigt julpynt har ni. Trevligt adventstid till er!

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt att ösa på lite extra nu i juletider. fast jag byter aldrig gardiner, det måste jag erkänna... ;)

    SvaraRadera