...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

måndag 7 december 2009

tackar och bockar

Alltid då det blir till söndag här hos oss så försöker vi vila, slappa och ta igen oss efter veckan.....men samtidigt är det just då det börjar klia i fingrarna som mest och man får världens idéer och flera projekt blir utfunderade och det skenar iväg.....det är så enkelt allting då man ligger där under filten och planerar:).....dock ett lite mindre projekt som kom till här för nån söndag sen var denna risbock:) såg på en marknad en liknande och tänkte att det nog inte kan va så svårt det där......men hade inte en tanke på att göra en förrän jag i förbifarten knystade åt gubben om saken och fem minuter senare stod en träbock, gjord av rester som pryder golvet på vinden, framför mig:)så det var bara att börja vira granris......eftersom jag aldrig gjort det förr så blev det som det blev men jag måste säga att det var inte alls svårt (så länge man inte är pedant) och riktigt skoj:)


skelettet.....


.....mycket granris och järntråd gick åt!


Sen måste jag tillägga att idag har rörgubben och min pappa fixat så att alla rör och batterier blivit ihopkopplade så numera har vi värme på vinden också! plötsligt bara händer det:)så nu tar vi lite jullov med byggandet....undrar hur länge det går? kanske till nästa söndag:)
....vackrare skapelser har nog världen skådat, men just nu är vi otroligt tacksamma och glada över deras existens och verkan:)

Ha en bra vecka alla ni som tittar in! ja vem är ni alla egentligen?

12 kommentarer:

  1. Det var verkligen en fin en!!
    Ja, jag kikar ju alltid in här :)

    SvaraRadera
  2. Denna gång är det bara jag som kikar in ;o) vilken urgullig bock, och vilket vackert arrangemang runt den! Nu har du en sak till att lägga på jag-kan-själv-listan *LER* Håller mej till enkla kransar jag......

    SvaraRadera
  3. Så fint du gjort! Både själva bocken och "julgruppen" där ute! Mina nerver räcker verkligen inte till när det gäller pyssel och sånt, så här blir det nog bara "köpis-saker"!

    Härligt med värme på vinden nu, får se hur länge ni orkar hålla er därifrån! :)

    SvaraRadera
  4. Så fin bock du gjorde! jag är imponerad!!

    SvaraRadera
  5. Jättefin bock! Har aldrig haft nån själv.
    Känner precis igen det där med söndagarna... Man blir lätt rastlös.

    Tja, min känner du väl redan till? Visst blir man nyfiken på sina besökare ;)

    Ha det bra i adventstid!

    SvaraRadera
  6. Jättefin granrisbock!Man kan göra mycket med granris...

    SvaraRadera
  7. Jag kikar in här nästan varje dag! Jo, han är helt underbar, precis en sån häst man drömmer om och alla andra utom en själv verkar ha. Snäll, superskön att rida, kan mycket, snäll och SNÄLL! Kanske det är min tur nu, hoppas det!

    SvaraRadera
  8. Jättefin granbock och grattis till värme på vinden! Ja, jag brukar också titta in här var och varannan dag!

    SvaraRadera
  9. Vackert pyntat kära du! Tar du emot beställningar på risbockar så har du en nu :) Ha det bra, vi hörs och ses! P.S jag tittar in här ofta, bara så du vet D.S.

    SvaraRadera
  10. Va fin bock! Och va enkelt att göra med en sån bra stomme!

    Ha en skön och inspirerande helg! :)

    SvaraRadera
  11. Önskar jag var så pysslig som du!

    Min svärmor har bott i ditt hus tror jag.

    SvaraRadera
  12. Jag har inte riktigt koll på min mans kusiner - han heter Roland och svärmor Ragni. Det var hon som skicka länken till din blogg!

    SvaraRadera