...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

lördag 21 november 2009

snökanon och guld

Med en vecka kvar till advent tycker jag nog det borde vara på tiden med lite snö. Igår hällde regnet ner här och idag då solen började lysa fick man mera vårkänslor än julkänslor. Jag är så innerligt trött på att hela kvistgolvet ser ut som om vi slaktat en grushög fem gånger per dag eller barnens utekläder som inte behöver hängas upp för de står av sig själva av all sörja som man kan hitta på en obearbetad utegård. Oj! jag låter väl inte negativ? för det är jag nog inte egentligen:) Satt och funderade med gubben idag, om framtidens melodi är egen snökanon som man släpar fram sådär lagom till advent och städar undan där i mitten på mars. Jag som ännu inte vet vad jag vill bli då jag blir stor kanske kunde ha en framtid där.....snökanonsförsäljare......det ni!

Som jag kanske skrev här tidigare så har våran son ( 5 år) under några veckor grävt efter guld här ute på vår gårdsplan......han tänkte köpa en häst åt mig och storasyster:) det tackar vi för! och så skulle han anställa en byggkarl så pappa fick mera ledigt.......åt sig själv skulle han köpa en elgitarr med förstärkare:).......tyvärr har inget guld synts till men vi fick brunnen halvt uppgrävd och det var ju prima med tanke på att vi annars hade tänkt göra det själva....nu fick vi alla brunnsringar på plats och med hjälp av traktor fick vi fixat det sista:) så nu blir det att planera en "rondell" som ska komma där så småningom.....


För en vecka sedan styrde jag och en vännina kosan norrut till ett ställe som är bekant för många:) om ni tittar på bilden kan ni nog gissa vart:)....fast målarpenseln har varit i farten då igen.....har inte alltför många skåp i köket så det är alltid tacksamt med lite mera förvaring för torrvaror.....

.....idag besökte jag en julmarknad för hantverk och tilltugg.....och det fanns sååå många fina saker som jag absolut fick begärelse till.....men kom dock hem tomhänt! undrar och nöffsjukan kan slå till på annat sätt än med feber och hosta????

Hoppas ni har en skön helg!

7 kommentarer:

  1. Det blev ju fin förvaring för dina torrvaror, ser litet gammaldags ut fastän nytt :O)

    SvaraRadera
  2. Snökanon! Jippii vilken ide! jag vill nog ha en! :)

    SvaraRadera
  3. Ni är välkomna hit åtminstone med snökanonen! ;)

    Ikea-resa drömmer jag också om, och har precis som du tittat på de härliga glaslådorna många gånger, men ännu inte köpt dem. Skulle också ha målat dem vita, såå mycket snyggare!

    SvaraRadera
  4. We meet again :) Så, W har inte hittat något guld ännu... Typiskt - som han måste ha kämpat! Skam den som ger sig.

    Snygg torrvaruförvaring (långt ord jag fick till...) du fyndat! Nu borde jag ju till IKEA igen. Vi hörs!

    SvaraRadera
  5. En rondell låter fint! Ha en trevlig vecka i klått-vädret! ;)

    SvaraRadera
  6. Precis en sådan hylla, även den målat i vitt, har jag fantiserat om. Problemet är bara att den inte har någon egentlig plats i vårt kök. Fin är den!

    SvaraRadera
  7. Vilken omtänksam kille ni har. Jag önskar honom lycka till! ;)
    En snökanon skulle inte vara så dumt i detta väder. Men den skulle nog få stå på dygnet runt med dessa regnmängder!

    SvaraRadera