...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

torsdag 1 oktober 2009

Vill ha en sån! har kollat runt på alla möjliga sorters kaminer, spisar och ugnar men den här är den vi fastnat för....lagom ovanlig, udda och ja alldeles underbar:) finns bara två negativa saker, man ser inte elden och sen måste vi ha rör som går upp till taket ovanför den, och det är jag inte övertygad om att börjar se så hejsan ut.....men men vi får se vad det bli och man måste ju få drömma!

Nu stundar helg snart igen, härliga tider:) Njut om ni kan!

8 kommentarer:

  1. Kaminen ser häftig ut! Bara man eldar med 'spraka-ved' gör det inget fast man inte ser lågorna, man får lyssna till 'spraket' istället :) TACK annars för senast! Jag blir alltid på så bra humör av våra små seanser! Nya tag en annan dag... Natti!

    SvaraRadera
  2. Vi har en, men den flyttade ut till lusthuset för den värmde inte tillräckligt. Men så har vi bara vedvärme i hela huset, en utmaning när det är kallt!
    Vacker är den att se på. Vår heter "Gamla Frun"

    SvaraRadera
  3. Jaa, en sån hade jag nog också velat ha!!!
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  4. Den var verkligen fin! Ser sådär härligt gammaldags, lite lyxig ut! :)
    Skön helg!

    SvaraRadera
  5. Kaminen är VÄLDIGT VACKER - men kanske det kan vara ett litet minus att man inte ser elden precis som du säger. Ibland är det skönt att bara sitta och titta i i en sprakande brasa.
    Skön helg!

    SvaraRadera
  6. Jaa, en fin pjäs den där kaminen! Kanske ni i alla fall kan höra elden även om ni inte ser den, så får ni lite stämning på det viset? Jag satte dig på min länklista också!

    SvaraRadera
  7. Typiskt, såg din förfrågan först nu... Gubben är dock fortfarande på jobb, så det skulle ändå inte ha blivit någon promenad för min del. Jag är lös och ledig resten av veckans kvällar (hoppas jag) och kommer gärna på promenad med dej! Vi hörs!

    SvaraRadera
  8. Den blir nog bra! Trevlig vecka!

    SvaraRadera