...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

lördag 26 september 2009

vardagsrum

Här kommer bara lite bilder från vårt vardagsrum! Då jag städade igår passade jag på att ta lite bilder så att jag kommer ihåg hur det kan se ut.....detta är alltså inte vardagen hemma hos oss:)



....har slängt ett lakan över soffan eftersom det är så svårt att förklara hur chokladfläckarna kommer dit, trots chokladförbud i just soffan.....hmmm...

....de vinröda fotöljerna är av farmor och farfars gamla.....vi vill ju ha lite färg åxå!

Har hört att man ska kunna "klappa" om luckorna till typ silver.....har nån av er hört det? Skulle vilja åtgärda dem på något sätt:)

.....och tv:n har vi gömt i skåpet:).....


....lite arvegods från många olika håll.....skåpet har farfar gjort och vi hittade det i källaren som ett stort "skräp" men sandpapper och målfärg gjorde susen:)

....spraymålade gamla,fula loppisljusstakar i svart, en idé jag fick från lilla Kamomillas villa (klicka på namnet) som gör en massa användbara fina saker av gammalt oanvänt skrot och loppisprylar....gillar hennes tanke att förvandla gammalt till nytt! ekonomiskt och miljövänligt:)

Ha en skön fortsättning på helgen!!!

11 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när jag ser att jag kan sprida inspiration! Gud vad vacker kakelugn ni har! jag tycker inte ni ska göra nåt åt luckorna, de är fina som de är!

    Ni har en underbar harmoni med en mix av gammalt och nytt. Trevligt att få se en helhetsbild!

    SvaraRadera
  2. Jaa! Jättekul med helhetsbilder!! Det är så svårt att gissa sig fram hur ett hus ser ut inuti annars ;)

    Fåtöljerna väcker gamla minnen - fast i mina minnen är dom bruna istället... Röda är klart läckrare!

    Visa gärna mer!!
    (fast jag vet ju hur det är, inte ofta man har chansen att fota ett helt rum...)

    SvaraRadera
  3. De röda fotöljerna är för tjusiga och ni har det så mysigt! Bo.P var så snoriga att jag stannade hemma med dem ikväll så de blev de större herrarna som åkte iväg. Förhoppningsvis träffas vi nästa helg!

    SvaraRadera
  4. Så fint ni ser ut att ha det! Alltid roligt att få se helhetsbilder från ett rum! Jag måste verkligen komma och ta mig en titt snart, är så nyfiken på allt! :)

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Jag fyndade faktiskt den där bärplockaren i vår lilla bys metallsamling, en vanlig "metallroskis", sopcontainer och vad de nu kallas. Jag kollar in där ibland och man vet aldrig... I den vanliga roskisen tittar jag inte med det ögat...Yäk.

    Om du har leilas magasin (country living) nr 2 2009 så finns det en bekant bärplockare på sidan 84...

    SvaraRadera
  6. Så roligt att få se helhets bilder från ert!! Det ser super super mysigt ut, och jag kommer gärna på besök nån gång ;))
    Linfröet hade jag nog köpt i vanliga frö påsar, men nog borde det ju gå lika bra med sånt som man tex bakar av.

    SvaraRadera
  7. Hittade till din blogg via Kamomilla! Ni har ett fint vardagsrum, ja säkert hela huset ;)
    Kakelugnen är vacker liksom också tv-skåpet. Urfint!

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att få se lite större bild från ert hem! Såna fåtöljer hade min farmor o farfar också men de var mer beige-bruna.. Skön vecka önskar jag er!

    SvaraRadera
  9. Åh så fint ni har det! Gillar särskilt mycket de röda stolarna och din farfars skåp! Och detdär med ljusstakarna var en bra idé!!

    SvaraRadera
  10. Jättefint och mysigt! Gillar att ni har de udda stolarna som livar upp det hela. Och att de är farmors och farfars gör det ännu bättre!
    Sku nog måsta fynda lite ljusstakar att måla om jag också...

    SvaraRadera
  11. Jag har samma problem, det är relativt enkelt att ta sig till stan för att handla, men att gå och hälsa på grannen kan ibland kännas övermäktigt av någon konstig anledning! Då man väl är där kan det ju vara hur trevligt som helst! :)
    Gubben är i skola på tisdag och torsdag kväll, men annars är vi nog i princip alltid hemma inne i veckorna! Du är välkommen förbi när som helst, men förvänta dig inte ett nystädat prydligt hem ;) Har helt tappat lusten att försöka ha det fint då allt ändå är ofärdigt och råddigt...! :)

    SvaraRadera