...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

måndag 14 september 2009

Ett och varje....

Tycker dagarna bara rusar iväg och att blogga är det som hamnar längst ner på listan för det mesta, tyvärr! Vill ju så gärna skriva och fota men tiden är inte riktigt på min sida just nu så det blir rätt så glest mellan inläggen......men jag slutar inte tänka för det:) Så länge det finns grejer på denna jord så slutar det nog inte snurra i huvudet:) ska sätta in lite bilder på ett och varje som vi sysslat med de senaste dagarna.....






.....Nu har vi äntligen fått alla lister på plats i kvisten.....eftersom lilltjejen började äta av isoleringen runt ytterdörren så var den på sin plats att ta tag i det:) Denna gång tänkte jag visa VERKLIGHETEN.....såhär ser det oftast ut:)Grejer överallt! Men det måste väl synas nånstans att vi lever fem personer här:)....

....Sen har vi haft ett 29 års kalas och i morgon fyller vår minsting ETT år....de fick i år ett gemensamt kalas för de närmaste:)....men tänk vad tiden går! för ganska exakt ett år sen låg jag på BB....kan inte förstå vart tiden flyger iväg!!!






Sen har jag faktiskt varit på auktion för nån helg sen och fyndat lite ett som annat:) mera om den sen! Ha en skön vecka!

12 kommentarer:

  1. Snyggt, och roligt när lister kommer på plats! Så lite egentligen, men de gör ändå så mycket för helheten! [att det saknas både lister, draperier och skåp hemma hos oss ännu är något jag försöker blunda för... ;)]

    Grattisar till 29-åringen, gissar på mor i huset? :) Eller är du ännu yngre?

    ...och vad gäller ordningen i hallen: jag tycker det är härligt att folk kan låta det se ut som det gör i verkligheten, man ska se att det bor folk, och barn, i ett hem! :) Däremot skäms jag lite ibland när folk dyker upp och vi har det att se betydligt värre ut än vad ni har på bilden, för vi har inga barn att skylla på... ;)

    SvaraRadera
  2. Hej och grattis till den som fyllde år! E du gift med S på bilden? Vi (Tant Brun och Grön) är f.d. kurskompisar med honom :)
    Vet hur det är med listerna. Saknas ännu en del lister i vårt hjälpkök. Det går så bra att leva utan dem. Men nog ska de dit småningom :)
    Hälsa S från tant Brun och tant Grön (tvillingar från Vasatrakten)

    SvaraRadera
  3. Jepp! Ser ut som hemma hos oss en helt vanlig vardag! Fast hos oss är det nog värre...
    Här är faktiskt listerna uppe i tvättstugan/grovingången men tyvärr omålade... Även i allrummet på övervåningen fattas lister, man tänker knappt på det längre, konstigt nog.

    Grattisar till födelsedagsfirarna!!

    ... och samma här också med tidsbristen när det gäller bloggen.

    SvaraRadera
  4. Skönt att nån vågar visa verkligheten, man stylar ju oftast sina bilder... Har inte vågat visa "allt" själv men kanske kanske.. :)

    Grattis till jubilarerna!!

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vilken härlig kvist och ytterdött ni har!!
    Så skönt att du vågar visa sanningen!:) Ibland tror jag att det bara är jag som har stökigt när man surfar runt bland alla bloggar :)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar färg på den dörren! Och vacker är den annars också! Roligt med före och efter bilder! Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  7. Allt har sin tid... Ibland hinner man, ibland inte...

    Uh så fint med era pardörrar! de är väldigt vackra! Och pricken på i: et när lister kommer upp!

    SvaraRadera
  8. Det händer och sker - snyggt! Kan annars berätta att det blev några chokladpraliner efter promenaden igår...

    SvaraRadera
  9. Jag skulle nog inte visa mina ideer på bloggen om det inte var fritt fram att kopiera!:) Jag vill ju sprida inspiration, och om jag lyckats med det så är jag nöjd! Roligt!

    SvaraRadera
  10. Det är som hos oss då, jag är ett halvt år äldre än gubben, så jag var också chaufför först! :)

    SvaraRadera
  11. Hej! Har du mailadress? Kan du isf maila mig på grindenpaglant@hotmail.com jag ska isf skicka en inbjudan åt dig!

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker dörr! Och fönstren och bänkarna... Riktigt mysigt!
    Det känns lite jobbigt ibland då man vill blogga men inte har tid. Men huvudsaken är ju att man inte tar det så hårt...

    Hoppas du har en bra söndag!

    SvaraRadera