...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

torsdag 18 juni 2009

Välkommer kära sommar!

Ja inte kunde man tro att det är midsommar strax runt knuten om man utgick från vädret:) Men som tur är kommer den ändå....undrar om man inte kunde flytta fram det en månad.....fast det vore inte samma sak alls:) Lika så kommer midsommarn trots att jag inte hunnit städa något extra. Vaknade med en ihållande huvudvärk i morse och då blir det nog bara att ta det lilla lugna och göra det man orkar och hinner....Vi kommer att fira hela helgen i goda vänners lag med grillen i högsta hugg:) så vad är inte bättre än det! Tyvärr tror jag att klänningen jag fyndade åt lillan på loppis kommer att hänga kvar på sin hängare om inte vädret tar en helomvändning, men det kommer säkert fler gånger under sommaren ska vi tro:)

Min gubbe har pappamånad för tillfället och har tagit ny fart på vinden. Det är riktigt kul att se att det ändrar där lite dag för dag:) Kanske blir det klart en dag i alla fall. T.o.m barnen tycket det är roligt igen. Mellan bocken bruse har snickrat där nu i tre hela dagar och igår kom han ner med hela kungafamiljen som nu står på hyllan över hans säng:) Den tjocka är kungen och den långsmala är drottningen och så var det nån prinsessa, men prinsen hade han slarvat bort:) för han med svärdet är beskyddaren! Så nu är vi trygga och säkra här hos oss....
Nu hoppas jag att ni alla får en riktigt skön midsommarhelg!!!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fin klänning! och vad fina trägubbar! ...påminner om nått jag gjorde när jag var liten..:) ja det har gått fort. Just satt vi ju i er soffa och så sa du: "Det är bara en månad till midsommar, det kommer att gå fort!" ...och det har det verkligen gjort!
    ..men storstädningen kan man ju lämna till julruljansen! Skön helg och glad midsommar!!
    .. vi ska ha grillparty här vi också... på söndag bär det av till Högholmen :) kramar!

    SvaraRadera
  2. Ha en toppenfin midsommarhelg!
    Jättesöt klänning och jag börjar nästan tro att hon kan ha på den ändå, åtminstone om det håller i sig som idag, hoppas hoppas!

    Kram A-C

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Lycka till i min lilla utlottning!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbart söt klänning! Hoppas hon kunde ha den på sig.

    kram Mia

    SvaraRadera