...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

torsdag 9 april 2009

Påsk

Vi har nästan aldrig pyntat särskilt mycket till påsken. Dels har vi en allergiker i huset som inte tål gräs, kvistar eller liknande och dels tycker jag helgen är så kort för att ställa till något mer. I år har jag däremot trotsat alla odds och sått lite gräs. Tänkte att om jag sår inne i lyktor så borde det ju inte spridas så förskräckligt i luften, åtm kan man ju inbilla sig det. Sen tyckte gubben att han var så bra i form i år (han som är allergisk) så han hindrade mig inte att göra lite risdekorationer, gjorde t.o.m lite själv. Men så i morse.............vaknade en helgrötig farbror med påsar under ögenen och stockad näsa...........så vad gör man, jo det är nog bara att säga adjoss till ris och gräs och den som vill kan ha en påskstund på trappan:) Som TUR är så går ju inte påsken under för det! Det är ju verkligen inte för allt gräs och ris vi firar påsk. Nu ska vi bara  njuta av fyra lediga dagar med allt det som hör till. Ha en riktigt skön påskhelg ni andra också!!! Han ta lite bilder i alla fall:)

8 kommentarer:

  1. Så synd att ni är allergiska..själv har vi inte så mycket påskpynt heller.
    Glad påsk!!

    SvaraRadera
  2. Nämen va harmt, o ni som had laga så fina bon;)
    Ha en riktigt lugn, skön och glad påsk!!!
    p.s. tänkt ida att vi ju bruk inled grillsäsongen på vappen...få si hur e blir me he i år!? Kanske båne kan bygg snögubbar såläng vi grillar...;)

    SvaraRadera
  3. Oj! Vad jobbigt att vara SÅ allergisk!!!
    men det måste man ju bara leva med... :(

    Ha en skön påsk trots allt!
    kamomilla

    SvaraRadera
  4. Förresten- är han lika allegrisk för vete? de går bra att så sånt också istället. Blir tjockare och finare än påskgräs.

    SvaraRadera
  5. Så fint du påskpyntat! Jag är också allergisk så vi brukar inte ha så mycket gräs och ris, men i år sådde jag kattgräs, och det har gått bättre än vanligt rajgräs, än så länge åtminstone! ;)

    En skön och välsignad påsk till er!

    SvaraRadera
  6. Suck, det är inte kul med allergier... Själv tål jag inte heller pollen, men det har blivit bättre med åren. Pollen är en stor orsak till att jag aldrig är brun på somrarna... :P

    Önskar er en riktigt skön och avkopplande påsk!

    SvaraRadera
  7. Glad Påsk önskar jag även er!
    Jag tror det börjar vara snart dax för en träff, typ om 2 veckor? Vi kan höras!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Va fint med gräs i lyktor! Glad påsk! Och hoppas allergikern kryar på sig ;)

    SvaraRadera