...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

lördag 18 april 2009

Husets hjärta....

Husets hjärta är nog köket här hos oss. Dels ligger det mitt i huset och dels är det där vi tillbringar den största delen av vår "innetid". Jag vet att de flesta tycker vi är knasiga som börjar laga om där mitt i allt annat som kanske borde göras före:) Men såna är vi, det far dit det far.  Eftersom vi inte vet vilket år vi blir färdiga med vår övervåning så kan det lika gärna vänta en vecka till, spelar som inte så stor roll i slutändan.....men att kunna göra köket till det vi från början hade tänkt gör ju oss lite gladare, harmoniskare, trevligare och snällare..........allt det där blir man ju då man renoverar kök, det vet ni väl:) nää det är nog bara för att få lite omväxling i tillvaron......veckan som var fick vi lite feber i huset så det har skjutit på det hela lite men idag sågades alla bitar ut och frun i huset har målat ca hälften........så det tar sig sa pyroman! Visar nog före- och efter bilder sen men jag kan inte hålla mig tills dess så jag visar lite bilder av dagens insats:

Skivorna målas som sagt med en vattenbeständig färg så de ska hålla förhoppningsvis lite vattenstänk.

5 kommentarer:

  1. Detdär ser nog ut att bli bra!! Är det mdf skiva ni använder? Sökte sådan i stan, men det fanns inte att fås...

    SvaraRadera
  2. Men det ser ju bra ut! Kommer att bli jättefint! :)

    SvaraRadera
  3. Hihi, vilket härligt citat i förra inlägget!

    Det är nog så att man måste få göra det man känner för och har man många projekt på gång så är det ju bara roligt. För det mesta :)

    SvaraRadera
  4. Spännande projekt ni har på G! Kommer kanske in och granskar nån dag - vi har I:s leksaker här som vi borde lämna, bara så ni vet... Ha det skönt i vårvädret!

    SvaraRadera