...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 25 mars 2009

Torka


Just nu befinner jag mig i någon slags torka. Idé torka, torka i huvudet, torka överallat, torka golv och torka bord och överallt är det torka hit och torka dit. Idag har varit en dag som jag kanske skulle välja bort om jag fick göra om......men inte ska man klaga...........vi har ju mat och kläder och är friska...........då finns det inget att gnälla över............fast lite måst man no få:)  Har som projekt just nu att skrapa mål av tre ynka trösklar.........har hållit på i typ tre veckor med den ENA nu...........och det luktar vidrigt av det gamla målet som sitter som sten! och så fort jag tar i skrapan så är det kris i huset och jag får nöja mig med den ena centimetern jag hunnit................nä nu ska jag inte gnälla mer! Tomorrow is another day! Tror det är vädret som gör mig konstig. Strålande vårsol men hur kallt som helst.....slår kors i hjärnan på något sätt:) 

9 kommentarer:

  1. Nervpåfrestande att ha torrperiod + inte hinna med bråkdelar av det man tänkt! Men, som du skriver - det kommer nya dagar... De känns bara lite avlägsna ibland. Kära halvan kom nyss hem så jag ska försöka umgås en stund innan sömnen tar mej. Sov gott och dröm vackert!

    SvaraRadera
  2. Ja men visst - tröst de mee att he kund vara värr. ;-)

    Vi å vår sida tyckt att vi fick en stråland start på dagen tå vi fick vara me äär en stånd. Så tack fö he!

    SvaraRadera
  3. Motgångar gör en starkare...
    Imorgon är en ny dag.
    Kram.
    Kamomilla

    SvaraRadera
  4. Ja du, tänk om man bara kunde plocka bort vissa dagar som man inte vill genomgå....helst plocka bort dem i förtid, äsch, morgondagen kommer att bli hur trög som helst - den hoppar vi över!

    Men efter regn kommer solsken....och DÅ njuter man ännu mera tack vare regnet :O)!

    SvaraRadera
  5. PS.....min svärmor hade färdigt trimmad gubben då jag "fick" honom, fullpott åt henne!!........han hade nog garanterat köpt en flaskborste för länge sen om han bara hade tänkt på det :O)

    SvaraRadera
  6. Ja, så är det ibland, men du ska se att det snart rullar på igen.

    kram

    SvaraRadera
  7. Känner så igen mig i dina tankar, vissa dagar är bara helt urusla! Men oftast är morgondagen bättre då! ;)

    Så du slipar trösklar, kan tänka mig att det är ett väldans jobb med det! Använder du värmepistol? Kanske far bort smidigast med det, även om det också tar en stund...

    SvaraRadera
  8. Ja du, instämmer i dina tankar såå... som att jag städade igår och idag har jag ändå fått sopa en skyffel full med skräp...men det är väl ett tecken på att man lever... Efter regn brukar det komma solsken...och jag vill ha vår NU! Tror att allt ska gå lättare då :)

    SvaraRadera
  9. Igår var jag på en kurs i positivt tänkande, så nu skickar jag massor med positiva tankar till dig - du är bra!!

    Tack snälla för gratulationerna på min dag!

    SvaraRadera