...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 3 mars 2009

Hatthyllan

Att vara en hatthylla hos oss kan inte vara någon lätt uppgift! Idag då vi kom in efter en härlig promenad hörde jag ett litet ynkligt "kom och hjälp mig" ur drivan av kläder som hängde på just vår hatthylla. Tog en snabbdrive och städade undan allt av hyllan(= att det blev lite mindre städat någon annanstans :) och vips kom den fram, tycktes mig nästan se ett litet leende av att den fick se dagsljuset....vet inte när jag såg den sist heller men nu har jag förevigat hur det/den kan se ut ifall jag glömmer igen:) Vi får lyfta på hatten (ha haa:) och ge den ett tack för att den orkar göra sitt jobb så bra. ca 15 min till hinner den lufta sig, sen kommer gubben hem från jobbet, ungarna in ur snödrivan och minstingen ur vagnen....så då var semestern slut för den här gången, för hyllan alltså:)

8 kommentarer:

  1. Den är fin! Jag gillar färgen! Gillar hela färgsättningen i er hall för att vara exakt...
    Krokarna är likadana som på min hatthylla i sovrummet :)

    SvaraRadera
  2. ojdå ja tror no att jag får göra likadant me min klähylla, men var ska ja förvara allt..... :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin var den ju.Alltihopa var fint på bilden!Om det skulle se ut så hos oss skulle ju till och med gästerna ha nånstans att hänga kläderna :)

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju inte så ofta hatthyllorna får vara sådär vackra och avskalade...! :)
    Jättevacker är den, vi hade faktiskt en likadan i vårt ruckel inser jag nu... Krokarna har vi sparat, men hyllan åkte nog med allt annat som brann upp... :(
    Nå, det går ju att göra en ny i samma stil!

    SvaraRadera
  5. Så såg vår hatthylla ut också (samma krokar) innan jag tog tag i den.. Då var den blå, nu är den vit.. Tyvärr var alla krokar sönderrostade så de måste jag byta ut. Fast de finns sparade om nån nån gång skulle komma på nåt bra tips hur man får rosten att hållas borta..

    SvaraRadera
  6. Hihihi - kul berättat!!
    Å vilken fin hylla det är, synd att den inte ska synas, men men... den har ju ett jobb att göra ;)

    SvaraRadera
  7. Precis så är det för mig också, det är just detdär att komma till skott som är så svårt många gånger... ;) Jag kan gå och titta på en sak hur länge som helst, vela fram och tillbaka, och sen när jag äntligen tar tag i saken, så förstår jag inte varför jag ens väntat så länge, och inte tagit mig i kragen tidigare!
    Tur att det finns fler som är likadana! :)

    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  8. Du är välkommen en annan gång! Det är nog tänkt att det ska vara öppet de flesta lördagar. Om inte så skriver jag det i god tid på min blogg..

    SvaraRadera