...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

fredag 27 februari 2009

Nystädat....

Då var det fredag kväll och stugan är nyskurad...måste passa på att ta en bild;) Här är vår hall som är ett rum med fyra dörrar och två dörrhål. En dörr ner, en dörr upp, en dörr till vårt gäst wc och en dörr till vårt badrum. Badrumsdörren som skymtar i gult började jag så hurtigt skrapa målet av sommaren då vi renoverade men hann inte få den färdig. Sen visade det sig att det var just badrumsdörren som jag börjat med och det är ju inte en dörr man vill vara utan så länge så det har bara lämnat....hmmm...tröskeln mellan rummen är på reparation....















Förklädet som syns är min farmors serveringsförkläde. Förr skulle unga flickor eller kvinnor ha sitt eget förkläde då de serverade på bröllop. Tycker det är kul att kunna ha just hennes hängandes här på en klädhängare som farfar gjort:)



...tur att inte jag ska ha förklädet....har nog ingen sån midja direkt....
Ha en riktigt skön helg alla ni!!!

8 kommentarer:

  1. Oj va fint o städat ni har, annat var det här...:) men vad kan ha hänt me tröskeln...hmmm...har lite dåligt samvete...vi får betala me burgare;)synes!

    SvaraRadera
  2. Men ååh så fint ni har det!! Ser jättemysigt och hemtrevligt ut! Förklädet är så vackert det också, och passar jättebra där på väggen!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Se du, nu fick jag bildbeviset att det är faktiskt 4 dörrar i er hall :)
    Ni har så fint!! Det är ett sånt hemtrevligt hem, som är så du.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Det är nog så hemtrevligt hos er...man riktigt känner det i atmosfären då man stiger in över tröskeln ;O) Tycker dörren till badrummet var väldigt charmig!!

    Va skönt med nystädat, hoppade liksom över fredagsstädningen denna vecka och idag nappar det NOLL ;o).......förklädet är såå vackert, passar utmärkt där, det första ögonen faller på då man kommer in :O)

    SvaraRadera
  5. Vad fint det var i er hall.Kände igen nåt som jag också har hos mig, nämligen lampan och byrån.
    Tänk om man fick ha det nystädat för jämnan.För det drar då verkligen energi då man jobbar och står i.
    Men då skulle man ju inte njuta av att ha det städat så kanske det är bra med lite rådd.
    T.Gredelin

    SvaraRadera
  6. Åhh va härligt ni har det!!! Ser jättemysigt ut! Helt i min smak, lantligt o härligt:)

    SvaraRadera
  7. oj va fint ni har,, säkert första gången ja skriver ner det.. men så e de bara. :-)

    SvaraRadera
  8. Ser så stort ut hos er!
    Härligt förkläde, måste kännas kul att ha det kvar.

    SvaraRadera