...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

lördag 7 mars 2009

härliga tider!

Vilken dag!!! Solen har strålat, det droppar från taken, fåglarna kvittrar i kapp, ja kan det vara härligare? T.o.m gubben kom ner från vinden (alltså från byggasi:) och tyckte vi sku vara ute och njuta....då är det nog bara och fara på långpromenad:) Jag har inte längtat så förskräckligt mycket efter våren för det är så rent och fint med snö...har en gårdsplan som bara är olagad och lerig, men idag tog nog droppandet och kvittrandet tag i mig på riktigt;) Så nu ska ni se att vi nästa vecka har -30 och 1m snö;) brukar vara så då jag äntligen kommer i gång med nåt.
Här kommer lite bilder från dagens promenad...









Har nog på gång en del smågrejer men nu just tycker jag tiden inte är riktigt på min sida....men....så länge det finns liv finns det hopp! Ha en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Den ladan känner jag igen, brukar beundra den då jag är runt skuttande på låång promenad......känner igen den pga de vackra taggtrådsrullarna. (har tom funderat om nån skulle sakna dem om man knyckte en MEN sånt klarar inte mitt samvete av, tur är väl det!!) Tänk vad roligt att du fotat just den ladan :O) Väldigt vackra naturbilder!!

    PS.....observerade inte er vackra hatthylla sist...den var säkert i grovjobbet då *BLINK*.....vacker färg på den :O)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder...
    Min mamma och dottern plockade videkissor till mig igår, som jag ska försöka göra nåt fint av.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Vad fina bilder du tagit! Gillar den med vattnet och ladan. Idag är det ju mulet igen men så fort solen tittar fram så börjar jag drömmar om varmare tider. Skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!!
    Nog är det skönt när det börjar våras, även om jag gillar vintern väldigt mycket också!
    Varje årstid har sin charm! :)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder! Känner igen det där med gården. På vintern kan man låtsas att man har en fin gräsmatta och fina planteringar som vilar under snötäcket :) Men snart hinner verkligheten ikapp, har verkligen inga gröna fingrar... Men vårkänslorna kommer nog smygande ändå :)
    Du funderade i en kommentar hur jag gör de små bilderna. Jag använder Adobe Photoshop, så nu vet du det.
    /Tant Brun

    SvaraRadera