...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 11 januari 2012

var det ljus!

Jag är så glad idag! Jag har suktat över många olika sorters lampor den senaste tiden men suckat över priset som aldrig tycks passa plånboken....eftersom vi bygger med en i princip noll budget så går det inte att köpa en lampa för flera hundra euro (jag vet att det finns billigare också men ett stort rum kräver en större lampa).....vi kom överens om att ge en hemmagjord lampa ett försök....så vi trampa in till bygghandeln och köpte hålband, skruvar och muttrar:)


små smala ribbor sågades till av gamla golvplankor....och "muttrades" fast:)



....sattes ihop till en ring som förstärktes med järntråd för att den ska hållas rund samt ett sorts hänganordning inuti som håller fast en lampa....

....den ger ett riktigt varmt och lite spännande sken på väggarna:)

....hela 10 euro blev den att kosta oss:)....så visst lönar det sig att våga pröva!

7 kommentarer:

  1. Samma sak har jag tänkt göra men inte kommit mej för ännu. Men i huvudet är den så gott som klar :)
    Har ju länge suktat efter förlagan som finns på Lundagård. Men priset på din lampa känns mera lämpligt. Tack för sparken i baken. Nu ska jag bara sparka igång mannen också, sen brukar han vara ganska självgående...
    /Tant Brun

    SvaraRadera
  2. Oj vilken häftig lampa! Riktigt snygg! :) Duktiga ni!

    SvaraRadera
  3. You did it! Wow!! Du får det att låta hur enkelt som helst. Det lönade sig absolut att använda hjärnan och resultatet blev hur snyggt som helst. En rungande applååååd!!

    SvaraRadera
  4. Najs! Snygg lampa och snyggt sken! Jag är imponerad av att ni fått upphängningen att funka, det har jag klurat på många gånger. Jag tycker också att lampor är dyrt, och så har jag svårt att hitta vad jag vill ha. Så jag funderar på egna varianter, men dom brukar inte bli förverkligade.

    SvaraRadera
  5. Det var nog det bästa DIY projekt jag sett på länge!
    Hur coolt som helst ju.

    SvaraRadera
  6. Finfin var den på riktigt också - kan jag bara meddela! Härligt att ni kommit så där långt! KRAM med STRAM :)

    SvaraRadera