...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

söndag 29 maj 2011

slappa söndag

sköna slappa söndag! slängde mig på soffan och kom på att jag inte visat det senaste objektet som fått flytta in....vet inte om jag ska skratta eller gråta! byrån tror jag min farfars far har gjort och den har varit i min systers ägo. Då hon inte längre hade plats för den så fick den flytta hit. Från början var den knallgul inuti och inte direkt vacker....sen blev den brunbetsad och i somras försökte jag få den i original träfärg vilket inte lyckades....eller mina nerver höll inte:)....så nu försökte jag då måla den vit men känner inte riktigt att det hittat rätt ännu. Eftersom vi har lite knapert om förvaring så tog vi in den för de många lådornas skull....behöver ännu någon form av handtag till de stora lådorna....kanske den blir svart i framtiden? tiden får utvisa....den är i allafall behandlad så många gånger så det gör inte så mycket fast det blir några till:)


Ha en riktigt skön kommande vecka! den sista för skolbanen innan sommarlov:) härliga tid!

5 kommentarer:

  1. Tjusigt och alldeles lämplig storlek!
    Vi har ett klaffskåp som egentligen är för stort, vi har ingen riktigt bra plats för det. Dessutom har det kvar originalfärgen på utsidan så jag näns inte måla det vitt... På insidan däremot har jag målat över det orange till originalfärgen som var blågrå.

    Nu när jag ser dina bilder så bara måste jag få upp mina tavellister som legat i förvaring i sisådär ett år...

    SvaraRadera
  2. jag tycker den är jätte vacker i vitt!
    Ullis

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den ser jättefin ut i vitt, men ni får känna er fram tills ni hittar det som är mest rätt för er! Svårt ibland med färgval!
    Håller som bäst på och funderar på om grabbens ärva träfärgade tripp-trapp-stol ska bli grå eller svart, eller kanske t.o.m. vit, men då får jag nog tvätta och torka den hela tiden... ;) Nåja, det är ju en stund ännu innan han behöver den, så tanken får mogna ett tag till!

    SvaraRadera
  4. Jag målade ju om våran i vitt som visserligen var originalträfärgad men hade svåra oljefläckar och annat smått och otrevligt på sig. De stora lådorna har jag finporslinet och glasen i och den sväljer mycket!! Bra med förvaring säger jag.

    -grinden på glänt-

    SvaraRadera
  5. jepp.. fast den andra handlar bara om hästar.. :)

    -grinden på glänt-

    SvaraRadera