...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 12 januari 2011

sköna vardag!

Nu är vardagen här igen och jag kan inte annat än tycka att det är skönt. Skönt att få rutinerna tillbaka och skönt att inte ha så mycket program. Bara trevliga fikastunder med vänner och bekanta och lite jobb mellan varven:) (fast städ- och tvättservice glömde jag önska i julklapp)

....fast lite dramatik hör ju vardagen till också! som att stå på skidor första gången i sitt liv....

....eller få in det resterade golvmaterialet till våning två....

....fick sen ingen bild av hur plankorna blev indragna genom fönstret här på gaveln...men det såg lite spektakelt ut:)
...granens öde slutade såhär...och sen vidare ut på komposten...så säg vem som har ett enkelt liv!
God fortsättning på veckan!

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det skönt med vardag ändå:)

    Jag undrar, tapeten ni har i er dotters rum, varifrån kommer den?
    Funderar på att göra om i äldsta dotterns rum, och hon vill ha det i svart vitt..så den tapeten vore perfekt..:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Oj, kom på att jag skulle skriva ett svar åt dig... Bättre sent än aldrig. :) Mitt klaffbord är riktigt gammalt. Köpte det via huuto från teuva. Det verkar vara ena halvan av ett större bord eftersom det är rundat i ena sidan och rakt i det andra. Jag hade tänkt det som köksbord men det är så lågt och gubben är inte lika förtjust som jag så det är vårt buffébord när vi har många gäster och vill ha långbord. :) Å till det är det perfekt!

    SvaraRadera
  3. Håller med. Nu ska vi njuta av vintern, särskilt när det även i år är en perfekt snövinter. Som sagt, nog hinner vi ha våren sen när det blir så dags.

    SvaraRadera