...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

lördag 14 augusti 2010

Long time no seen!

Nu är det verkligen länge sen jag tagit någon tid för bloggen! Sommaren kom och gick (fast vi idag skriver 30 grader i skuggan) och snart är vardagen här igen. Skönt tycker jag! Hösten är min absoluta favorit och likaså ljudet av tröskan som börjar surra på runt knutarna. Jag känner att livsandarna börjar vakna igen och det mesta börjar vara upprett. Ett nytt garage står på vår gård och ett golv börjar ta form uppe på vinden. För någon dag sen tog jag t.o.m och började skrapa mål av ett gammalt skåp/byrå som min pappas farfar tros ha gjort. Det GILLAR vi:). Skön helg till er alla!

9 kommentarer:

  1. Jag gillar också hösten. Efter en intensiv och varm sommar är det så skönt med lugnet, dofterna och svalkan.

    Vilken vacker byrå du har! Ett värdefullt arv. Roligt att höra att ni fått mycket gjort i sommar!

    Kram/Nina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    vad roligt att du är här igen, har saknat dina inlägg!

    Vilken fin möbel, den är en riktig pärla!

    SvaraRadera
  3. Roligt att du är tillbaka!
    Visst har vi haft en otroligt fin sommar :)
    Jag gillar också hösten, men inte riiiiktigt ännu behöver den komma.
    Fint skåp, där har du nåt att bita i :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du för kommentaren, jag blev så glad :)
    Jaadu, vi bor ju här nu för fjärde sommaren, så jag antar att allt har sin tid... Man vill ju så gärna få allt klart genast och se resultat, men vi har upptäckt hur bra det är med vissa beslut, att först bo in sig så ser man hur man vill ha det. Trädgården tex har inte ALLS blivit som vi fantiserade innan vi flyttat hit - det har blivit bättre, mer praktiskt. Långt ifrån färdigt, men en bra bit på väg.
    Tack igen för uppmuntran och ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Det var ett fint skåp, framförallt tack vare dess historia! Helt annat med möbler och grejer som tillhört familjen, eller till och med gjorts av någon i släkten, än köpta saker. Även om sådana också kan vara väldigt trevliga!:-) Trevligt att du är tillbaka i bloggvärlden efter lite sommarpaus!

    SvaraRadera
  6. Underbart skåp! :)
    Jag njuter också nu när hösten börjar vara här! Såg att grannen plockat fram sin skördetröska, snart börjar sädestorkarna gå dygnet runt, och vi får njuta av livet på landet på riktigt! :)

    SvaraRadera
  7. Jaa *ler*, höbärgningstider - ljuva tider! :) Det är lite sådär med torkarna, behöver inte gå längre än till "grann"gården så vet jag någon som avskyr dem, men själv tycker jag att det hör så till! När torkarna är igång, ja då är det höst, och oftast sådär idylliskt soligt, vackert och halv-kyligt! :D

    SvaraRadera
  8. Grattis till garaget! Jag gillar också hösten med lite kyla, mörker och fint vemod. Fin byrå ni har! /Tant Grön

    SvaraRadera
  9. Roligt att du e tillbaka! Ja, visst är det härligt med hösten också, även om sommaren är underbar. Mycket har ni hunnit fixa till under sommaren. Känns bra när man ser att det i alla fall går framåt, även om det ibland känns som allt står stilla.
    Jättefin byrå, och desto mera värdefull när den är en släktklenod. Mycket arbete med skrapandet, men avkopplande tillika.

    En skön höst till er!

    SvaraRadera