...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

måndag 25 januari 2010

livet

Ibland känns livet lite som den här bilden....


....som en lång transportsträcka utan något direkt mål....man går, går och går utan att egentligen veta varför eller vart man är på väg....

....livet känns helt enkelt omotiverat, lika omotiverat som en skidlift i en kohage....

......man ramlar lätt i ett mörkt hål om man inte passar sina fötter.....


....men här har vi människor fått en fri vilja! vi väljer själva om vi vill ha det som vi ramlat ner i.....

.....eller om vi väljer att lyfta blicken och ta nya steg mot våra drömmars topp....


....och känna livets vatten åter strömma genom kroppen....och börjar man studera tunneln, så var den ganska vacker den också:)

GE ALDRIG UPP DINA DRÖMMAR!

Bilderna är tagna från vår österrikeresa tillsammans med våra vänner sommaren 2007...

16 kommentarer:

  1. Så sant och så bra. Mycket är nog upp till oss själva. Det är ytterst lite som kommer serverat på silverfat. Fortsatt trevlig vecka!!

    SvaraRadera
  2. Tänkvärda ord och fantastiskt fina foton! Österrike hör till ett av mina drömresmål.

    SvaraRadera
  3. Kloka tankar! Sådana skriverier som man bör läsa flera gånger för att riktigt ta in dem! Sköt om Dig!

    SvaraRadera
  4. Bra ord! Jag försöker leva upp till dem!

    SvaraRadera
  5. Det var ett härligt positivt inlägg! Kram

    SvaraRadera
  6. Humor mitt i allvarligaste allvaret! KRAM till dej från mej :)

    SvaraRadera
  7. Tack för dom tankarna!
    Det kanske är lite det som det handlar om som jag skrev nyligen: Crea Diem (skapa dagen) istället för Carpe Diem (fånga dagen). Låter det inte som att man är lite passiv inför vad livet kan erbjuda då?

    Allt gott till dig!
    Japp, jag ska hålla min dröm levande och vaken!

    SvaraRadera
  8. Härliga sanna tankar!

    Har så tänkt på dig; hur mår du? Hoppas och ber att du börjar vara i skick så småningom!
    Sköt om dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Säger hej när jag kikar förbi :-)

    SvaraRadera
  10. Så sant, så sant!
    Och vilken härlig beskrivning!
    Gillade jämförelsen med kolift i skidhage :)

    Allt gott!

    SvaraRadera
  11. Vilket kreativt och fint inlägg....många tänkvärda tankar :O)

    Sänder dej samtidigt en styrkekram, läste på Heidis blogg att du varit sjuk....hoppas du snabbt återfår alla krafter du behöver för att få vardagen att bli till en fest!!

    SvaraRadera
  12. Oj, så du är inte hemma ännu heller! Ja du, jag ber verkligen att du snart ska bli bra och få komma hem igen! Bloggträff hos er skulle vara jättekul, men du ska nog ta det lugnt nu bara och ta hand om dig själv, så kanske det blir nåt till våren sen istället! :) Sköt om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Heja, heja! Du är duktig om du tar dig runt Klippo redan! Ta inte i för mycket... Ser dock fram emot de gemensamma promenaderna! Borde massera bort diverse kalaskulor :)

    SvaraRadera
  14. Hej! Undrar bara hur du mår och hur det går med bygget på vinden?
    Ser min tidigare kommentar här och vet du - jag kanske närmar mig en liten en av mina drömmar!! Får veta inom denna vecka :)

    Sköt om dig!
    A-C

    SvaraRadera
  15. Hade på känn att det var nåt...
    Så trist, men det låter bra att du börjar få energin tillbaka. Önskar dig allt lycka till med det du har framför dig <3
    Kram!

    SvaraRadera