...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 29 december 2009

Gott Nytt År!

Ska passa på att önska er ett Gott Nytt År mellan chokladbitarna och snöskottningen:) Massor med snö anländer hela tiden så för att stilla samvetet av all choklad så passar det utmärkt med lite snöworkout mellan varven:) Hoppas ni alla känner er redo för det nya året.....som kommer oavsett om man vill eller inte! Här ska vi fira i lugn och ro så vi får en motsats till julaftonen som var allt annat:) Tennstöpning och räkor brukar stå på menyn....

.....fast man inte förväntar sig julklappar så får man ändå:) konstigt! För några jular sen fick jag en vit arabia skål med röda prickar på av min mor som haft den i sin arv-samling....jag hade dreglat lite så där försiktigt över den och jag hade inte alls förväntat mig den, men oj vad jag blev glad då den fanns bland allt papper! Iår fick jag också ett paket som tomten hittat på loppis:) två tallrikar i samma serie:)Tycker det är så kul med dessa prickar på ett så gammalt porslin:)


Det stora fatet underst fyndade jag för en liten peng på Juthbacka i somrars.....

Nu ska här lagas sallad och paj.....för det blir mat-knytkalas-kväll med goda vänner!

11 kommentarer:

  1. Härliga prickar! :)'Gott Nytt ÅR!

    SvaraRadera
  2. Underbart porslin! Det är precis som du säger oförutsett men härligt med detta mönster på gammalt porslin! Framgångsrikt nytt år önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. Verkligen ingen dålig julklapp! Känns, precis som du skrev, lite speciellt med prickar på så gammalt porslin!

    Jag tycker det var till precis rätt hem de kom och gjorde ett reportage! ;) Det är just sådana personer som ni och hem som ert jag vill läsa om! :)

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen ingen dålig julklapp! Så fint med prickar!:)
    Ja hujeda mig så mycket snö det kommer, får ju skotta hela tiden!:)

    Gott nytt år!!!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilket fint porslin, tänk att arabia har haft så speciellt porslin med röda prickar på! Gillar prickar :)
    Här hemma hos oss blir det också ett nyårs firande i lugn och ro... hade fullt hus på julafton (roligt på olika sätt)!
    Läste reportaget i ÖT här om dagen... Blir så glad av inspiration och intressant läsning från mysiga hem!! :)
    Som du skrev var det roligt att träffas före julen och roligt att man nu oxå vet till vem man skriver!

    Gott Nytt År!

    kram Heidi

    SvaraRadera
  6. Hejsan. Roligt att se din blogg. Ni var väl också på nån tidning? Har själv börja blogga så Vällkommen och titta i min blogg!jag är hemma från Larsmo.Men min Mamma är hemma därifrån var ni bor:)fialina

    SvaraRadera
  7. Tittar in för att önska dig allt gott under det nya året 2010!

    Här har flera timmar tillbringats ute idag, det blev måååånga bilder i kameran ;)

    Ha en mysig kväll!
    Ann-Christine i StrandviksVillan

    SvaraRadera
  8. Gott Nytt År!
    Söta tallrikar.Har själv hållit i några på loppis en gång och tänkte inhandla till lekstugan, ångrar mig att jag inte köpte.
    T.Gredelin

    SvaraRadera
  9. Så underbart härligt porslin!! Gott nytt år till er!

    SvaraRadera
  10. Hej. Kan tänka mig att du också är intresserad av trädgården. Gissa vad jag fick i postlådan idag, jo Frökatalogen. Härligt:)fialina

    SvaraRadera
  11. Det ska jag! Jag kan knappt tro att han är min...

    SvaraRadera