...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 3 november 2009

ris

Vår kille har fått för sig att han är en scout....så nu är vi i skogen hela förmiddagarna....och vad passar inte bättre då än att plocka lite lingonris, mossa och kvistar innan vintern kommer på allvar.....har inte i mitt liv plockat lingonris i oktober/november förr! få se om det blir en krans eller två så småningom....fast jag började faktiskt fundera om det inte finns något mer originellt än lingonris....så vem vet om det blir någon krans.....det får vi se:)....alltid är det någon liten lucia som behöver lite lingonris i sin krona......

....sen till ett litet roligt fynd:) hittade locket till moderskapslåda nr 1 i vårt sågspånsgolv där uppe på vinden....första lådan kom ut år 1948....farmor fick då sitt fjärde barn....


.....innehållsförteckningen var fastklistrad på baksidan och visst har innehållet ändrat en del:).....klicka på bilden så ser du bättre!

Ha en god fotsättning på veckan!

7 kommentarer:

  1. Vilket roligt fynd! Du kommer dig ju ändå ut i skogen... :) själv är jag mest inne.. Borde skärpa mig och inte bara gå ut för att promenera. Men våra barn är så stora att de inte behöver barnvakt ute mera.. Jag är ju ute när vi är vid stallet åtminstone!

    SvaraRadera
  2. Va härligt. Jag har ingen erfarenhet av moderskapslådor ännu men tycker ändå perseldelnormen (vilket ord!) var intressant läsning!
    Det är bra med en liten scout så du får va i skogen och samla på dig pysselmaterial!

    SvaraRadera
  3. Vilket kul fynd!!!
    Jag borde också ta mig i kragen och gå till skogs...
    Klockan du frågade om kommer från ikea, vet inte om den finns kvar i sortimentet..

    SvaraRadera
  4. Vilket fynd! Tänk en sån fin grej det är, den där moderskapslådan!

    SvaraRadera
  5. 4 st bärmantlar, tänka sej....var det typ bärsjal det då?....och sytråd! nåt som inte tycks behövas idag :O)....va rolig läsning!

    Vi skumppar på varannan lö kl 10, förra gången var vi med lite mera rutinerade ryttare men höll god min bara ;O)

    SvaraRadera
  6. Jo, det är där jag är i samma grupp som maria. Kom med vet ja!

    SvaraRadera
  7. Hej och hallå!
    Scouting och skojiga fynd, du verkar onekligen ha intressanta dagar :)
    Vad bra att du slapp in, jag hann nästan bli lite orolig över mina eventuella tilltag... Trevlig söndag till Klippo!

    /Ida

    Ps. Du bjuder ofta på mycket underhållande läsning - tack!

    SvaraRadera