...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 18 augusti 2009

tom i bollen

Vet inte varför jag är så tom i bollen? Sitter och funderar ihjäl mig på vad jag ska skriva och får inte ner en bokstav......måste släppa det nu och bara ta det som det kommer.....visserligen har jag nog gjort det hittills också men ibland blir det svårt fast det inte är det:) Livet rullar på, hämtade hem första lasset slätspontade brädor som vi ska ha i taket och på väggarna där uppe...alltid ett steg närmare:) borde träna upp målningsarmen så den hänger med sen då det är dags;)


detta är som sagt bara en del, vi räknade ut att det borde rymmas i en hög men det kommer att nå taket:). Vi ska torka dem en tid nu först i vårt garage (som aldrig fått fungera som garage för det är hela tiden fullt med brädor och annat byggmaterial:)där vi har golvvärme.....så nu är det att slutgiltigt komma fram till färgen! Fast man vet så blir man osäker just då när man ska bestämma:) fast det kanske bara är jag som är sån;)

Tänkte också visa en väska som jag köpte på en marknad i sommar! Gillar den massor:) enkel liten handväska där det vesäntligaste ryms gjord av lokala sömmerskor, roligt med såna! brukar köpa en väska per sommar och detta var sommarens:)



Måste också visa en fotogenlampa som jag fyndade för några euron i sommar:) den har ännu ingen egen plats men det kommer så småningom:)
....den ropade bara "kom och köp mig!" då jag såg den:)
Snart stundar den årliga Juthbackamarknaden och vi har ordnat barnvakt för flera veckor sen....det ser vi fram emot:)
God fortsättning alla vänner och bekanta! nu blir det snart till att tända lite ljus:)

7 kommentarer:

  1. Tycker det gick riktigt bra jag - skrivandet ditt alltså :)
    Vi har fortfarande inte heller använt vårt garage som just plats för bilarna... Fullt fullt med grejer.
    Jag ska också försöka ta mig till Juthbacka, får se om det lyckas. I såfall på fredagen då jag har ledigt.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Mmm, härligt att måla panel... hihi :) Nej, jag tycker det går bra att måla panel, speciellt om man får måla den liggande!
    Vilken söt väska och lampa!
    Hoppas ni gör fina fynd på Juthbacka!

    SvaraRadera
  3. Kanske vi ses där då.. :) Ert tak och väggarna kommer att bli fina!! Gillar på att det blir vitt eller ljusgrått.

    Tack! Jag dras till rummet och kan bara stå där och titta.. Nu borde jag få köpt hem listen jag ska ha på panelen, annars lämnar det!

    SvaraRadera
  4. Gillar på?? Gissar på ska det stå... ;)

    SvaraRadera
  5. Roligt när ni börjar komma er till träarbetet som blir synligt, färgsättningen sen är ju alltid något man funderar inte bara en gång på :-)
    Fina inköp! Ses antagligen på Juthbacka!

    SvaraRadera
  6. Ja, jag väntar också så på juthbacka marknaden!
    Jättehärliga inköp, och er övrevåning kommer att bli såå fin!:)

    SvaraRadera
  7. När vi målade och målade på slutrakan av husbygget fick jag tennisarmbåge... Attans s ont det gjorde! Så var försiktig!

    Vilken fin lite väska och fotogenlampan var härlig!

    SvaraRadera