...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

måndag 10 augusti 2009

Hallon

Om det är något som det finns mycket av nu så är det hallon:) Att plocka dem är något av det roligaste som finns! Vi har ett SUPER ställe bara några meter bort där en hel hallonskog breder ut sig med dignande kvistar av stora, saftiga, härliga HALLON.....undrar om det kan stiga en åt huvudet för jag tycker bara jag ser dem överallt och jag känner hela tiden ett suuuug efter att få plocka. Men nu börjar alla burkar vara fylda och även frysen börjar vara väl proppad:) så jag ska försöka hitta något annat att tänka på.......kanske köksbordet borde målas? eller varför inte måla golven? eller så kunde jag sätta all min hallonenergi på att sy nya garndiner eller.....ja nog ska det ordna sig:) Ser du hur de kommer emot dig.......

......vill komma närmare dig.....
.....hopppa in i din mun.....
SMASKENS!!!

7 kommentarer:

  1. Ja, smaskens var ordet!
    Ni är så duktiga som tar er ut bland bärbuskarna. Tänker varje höst att jag ska fylla frysen med skogens skatter, men ärligt talat så brukar den stå rätt tom, och så blir det att jag köper frusna iställer. Synd, för visst är det onödigt att köpa sånt som finns gratis, och sen är det alltid LYCKA att ha bär som man plockat själv!Smakar alltid bättre så!
    / camilla :)

    SvaraRadera
  2. Ååh så du frestar! Om det blir för fullt i frysen kan jag nog komma via och hämta hem några burkar ;) Har inte plockat ett enda bär ännu i år... har inte hunnit.

    SvaraRadera
  3. Ååh, jag vill också ha hallon!! De är så härliga och goda! Har bara inte hittat något bra ställe att plocka på ännu :(
    Skriver som strandviksvillan, får du inte plats med dem i frysen kan jag nog ta emot några burkar ;)

    SvaraRadera
  4. Jag måste va konstig, för jag tycker inte så vidare mycket om hallon! Dom e jobbiga då det fastnar frön i tänderna och så kan det finnas mask i dom... Men mina hundar älskar hallon och proppar i sig massor på varje skogspromenad! :)

    SvaraRadera
  5. Mums! Vi har inga hallon alls! :(

    SvaraRadera
  6. Ja, du akta dej nu så det inte bara samlas HALLON på hjärnan, ha haa. Har själv ätit ganska mycket hallon och de är helt klart godast av alla bär men fy för de små fröna som fastnar i tänderna ;O)

    SvaraRadera
  7. Hallon är smaskens! Vi har också plockat några liter. Jag gillar nämligen hallonsylt bättre än jordgubbssylt... :)

    SvaraRadera