...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

fredag 26 juni 2009

myggfritt....

En dag då jag skulle sitta med barnen ute på gräsmattan och ha lite pick-nick fick jag så NOG av alla dessa mygg och småkryp som var ÖVERALLT. Gick in och tog ner äldsta flickans sänghimmel, som egentligen är ett mygg nät och hängde upp den i första bästa träd.....och sen dess har den hängt där:) Det är riktigt skönt att sätta sig i en stol eller ta en filt och lägga sig innanför nätet och njuta av en tidning och man slipper de flesta myggen.............ok, jag vet att det hör sommaren till men då man har en liten en som inte själv viftar bort dem, myggen alltså, så blir man tokig av att vara ute........en sak till som säktert en och annan granne undrar över:) Ha en riktigt skön helg allihopa!!!

3 kommentarer:

  1. Ser härligt ut!
    Har faktiskt själv också en sån liggande i skåpet, har menat ta ut den på altanen men... ännu en sak som inte blivit av... Får ju ändå aldrig sitta stilla nån längre stund, så då behövs väl inte nätet :P

    Ha en härlig helg!
    (...själv jobbar jag till 18, därför jag är lite småsur nu, hehe!)

    SvaraRadera
  2. Väldigt smart! Har också tänkt den tanken att hänga ett sådant utomhus, för det är ju odjur överallt!:) Och mysigt ser det ut också!

    SvaraRadera
  3. Smart, och så ser det ju så underbart ut! Härligt!

    Jag har faktiskt också en sådan sänghimmel någonstans... Kanske det kommer upp en på andra sidan om en tid ;)

    SvaraRadera