...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 6 maj 2009

vårt dagliga bröd

Har alltid gillat att baka men oftast inte haft tid eller ork till att göra det. Men nu då jag bara är hemma har jag gått in för att baka
vårt dagliga bröd (för man sitter ju bara och rullar tummarna då man "bara" är hemma). Så ungefär en gång i veckan, ibland mer ibland mindre, så har jag något som jäser under duken:) Idag blev det vanliga rågbröd med hål i mitten:) Ibland brukar jag tänka att man borde samlas till brödreceptsutbytningtalko, oj vilket ord, så skulle man få lite mer vaiation i tillvaron. För oftast blir det bara det samma av någon konstig anledning:)

9 kommentarer:

  1. MUMS filibabba va gott!! och duktig känner man sej efteråt, som en äkta husmor :o)

    SvaraRadera
  2. oops, håcksade nu när Ivar kröp upp i famnen att Edith smort in håret hans med lite gele......el LIM rättare sagt.

    5 min är alldeles för länge vid datorn, tjingeling!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, de ser goda ut! Jo, det blev visst så! ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bild på nybakat bröd! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Mums med nybakat bröd! Tidigare bakade jag allt bröd själv, men efter att maken blev glutenintolerant så är det så tråkigt att bara baka till mig själv, så numera blir det mer sällan...
    Nu får ni njuta ikväll, både av doften, smaken och duktighets-känslan! :)

    SvaraRadera
  6. Ser väldigt gott ut. Sätt gärna ut receptet så man kan prova på...eller så gubben får prova på;)
    /Tant Grön

    SvaraRadera
  7. ja måsta vis kommentaren åt kennet, ha blejv riktit glad.. oj va gott me hembakat, va dukti du e... har nästan aldrig na hejmbaka brö. ja e no fö lata fö he!

    SvaraRadera
  8. Åh, jag som önskar jag skulle idas baka ens en enda gång... Men när gubben i huset älskar att baka så blir det ju inte av för min del.

    SvaraRadera
  9. Oj så flitigt att baka varje vecka! Men, men - du går ju "bara hemma" (morrrr åt dom som säger så!!)
    Det är ju ett bra sätt att spara pengar och dessutom färskare och nyttigare än köpis.
    Visst blir det så att man kör med dom gamla beprövade recepten först och främst när man bakar. Hihi, jag har ju precis lärt mig baka bullar jag :)

    SvaraRadera