...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

tisdag 20 december 2011

julstök

julen står för dörren och vi försöööker njuta av den här tiden före också, men jag är inte så säker på att vi lyckas så bra:) Båda har vi full rulle på jobbet till dan före dopparedagen och en dunderförkylning för min del sätter lite käppar i hjulet. Men städningen tänkte jag ta en annan gång (ok damsuga ska jag nog:) och i bakväg blir det enbart limpor och knäckebröd...för vem hinner sätta in sju sorters kakor på tre dagar? då är man inte ens hemma alla stunder heller...däremot skulle vi just nu vilja sätta all vår energi på att få vinden färdig! det är såå nära...men vi konstaterade nu ikväll att vi får lägga ner det för några dagar och sen ser vi när krafterna återkommer...barnen har liksom inte riktigt samma åsikt om det hela...och visst är det viktigt att ta tid för vila också...



och JULBÖK...det som man lärt sig genom åren av byggande är att det finns en lösning för allt! även knepiga ställen att måla på går att nå på ett eller annat sätt:)

Önskar er alla en julstressfri tid de dagar som är kvar!!!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    har inte sett att du gjort inlägg! (varför funkar bloglovin inte alla gånger?) nu har jag en massa att läsa ikapp.
    Ha en skön jul trots förkylningar och annat!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  2. Ha en bra julhelg, skönt att kunna sänka på kraven om städning och bakning då det behövs! Det funkar rätt bra att släcka några lampor (så syns inte dammet så bra) och butikerna har hyllorna fulla med färdigt bakade kakor!

    SvaraRadera
  3. Jaa, man ska inte vara höjdrädd när man målar er vind. Jag blir skakig i benen bara att se bilden då S. målar.
    Hoppas ni får vara friska och ha en skön julhelg!

    SvaraRadera
  4. Ha haa, vilken rolig bild!!

    vi har nog samma tanke du och jag ang julbak och städning :-)

    God jul till hela familjen och målaren bengt!

    SvaraRadera