...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 9 februari 2011

förälskad

Igår fick jag lära mig virka korgar:) jag är som förälskad! har knappt sovit och kan knappt äta....vill bara virka! men jag har ännu bara ett rosa nystan som jag hitta i mammas skåp så jag river upp, virkar på nytt, river upp.....ja allt för att få teknik:) så nu fantiserar jag om vad allt jag ska tillverka....barnen ska få korgar att slänga smutstvätt i och jag vill ha en sorts väska/bag att ha handarbeten i och ja....mattor....snart har jag väl virkat in oss här allihop:).....men förälskelser brukar ju ha en tendens att svalna så småning om.....just nu skiner solen in i ögonen på mig, och det blir ju inte livet sämre av heller:)
Önskar er soliga fina dagar!

8 kommentarer:

  1. Den blev fin - passar bra på fammos o faffas silverbricka!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, när jag har ngn riktigt spännande stickning på gång. .

    SvaraRadera
  3. hi hii...ja, tänk om du skulle virka ihop hela familjen, gubben sku få ringa till jobbet och "sjukskriva" sej - jag har fastnat i fruns virkgarn, skulle ju låta lite småkul :O)

    SvaraRadera
  4. Vilken söt korg du virkat! Känner igen ivern, är precis likadan när jag fått början på ngt handarbete. Har inte tid för något annat än just det jag håller på med. Men, tyvärr brukar det svalna lite väl fort för mig, ibland blir jag inte ens klar med det jag påbörjat. :)

    SvaraRadera
  5. Virka är något som jag också gillar, blir riktit inspirerad av att se korgen du virkat! Kan känna igen ivern som du beskriver :) Jag hade i höstas anmält mej till en arbiskurs "att virka mattor" men som int blev av pga för få anmälda... Hoppas nu på att jag ska få lite tid för virkning här hemma :)
    Korgen du virkat är jättefin!

    SvaraRadera
  6. vad roligt att plötsligt hitta en sysselsättning som gör en så ivrig!! :)

    SvaraRadera
  7. den blev ju fin :) Ja-a virkandets värld är nästan lite farlig, man blir besatt :-o Skulle också gärna lära med virka korgar, hittills har jag bara virkat filtar...

    SvaraRadera
  8. Mycket fint kan man göra OM man kan virka! Tant Gredelin virkade också fina korgar och mattor för ett tag sen. Tack förresten för Leilas rockyroad (S erkände snällt när han fick frågan om han gjort dem själv). Väldigt goda!
    /Tant Brun

    SvaraRadera