...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

onsdag 11 mars 2009

växtrally

Idag visste inte vår fyra åriga son och jag vad vi skulle börja hitta på, ingenting kändes riktigt lockande så vi satte oss ner och började läsa Castor (en barnbok). Plötsligt kom vi på att det finns ju en bok som heter Castor odlar...alltså där han sår frön och planterar bönor osv. Vi fick eld i ändan och for genast promenerandes till växthuset som vi kallar det....har lyxigt nog en blomsterhandel/presentbutik här alldeles nära....fick hem lite frön, jord, större krukor då vi ändå var i farten och vips hade vi hur mycket som helst att stå i:)Så idag har vi sått lite blommor och även lagat större krukor åt de blommor vi redan har. Gissa om vi haft jord både lite här och där....men det var det värt för det var riktigt kul! Ännu ska vi så paprika som vi hade ifjol men vi måste ha mera krukor först. Man riktigt ser hur blommorna söker sig mot ljuset nu och skjuter iväg i växten:

7 kommentarer:

  1. Hej! Va roligt att hitta en ny Österbottnisk blogg! Ert hus ser så fint ut och bloggen e mysig! Det är roligt att så frön och se när det växer. Jag har planerat att så påskgräs den här veckan men har inte riktigt hunnit.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul! Roligt att ni kunde pynja på tillsammans!
    Fin ram har du fyndat också såg jag!

    SvaraRadera
  3. Tjolahej! Tack för den uppmuntrande kommentaren :) Spännand me raamt å allt ana som händer vi äärt! Hur har ni i, sku i siti med na kvällsté/ettmeddaskaffi na dag? Vi hörs!

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är som driver upp egna skott! Jag har slutat med det för de blev nog bra tills jag planterade ut dom, då dog mina plantor så nu köper jag färdiga plantor istället..

    SvaraRadera
  5. Det är så kul att plantera med barn, men helst ska det vara sådant som växer snabbt. De är ju lite otåliga. Castor är bra barnböcker.

    Linda :)

    SvaraRadera
  6. Roligt att så och sen få se fröna börja gro! :)Det pirrar i mina fingrar och jag skulle själv vilja börja odla massor, men jag är för lat för att ta mig ut till tomten bara för att vattna och rensa sen på sommaren, så kanske jag får vänta med det tills vi bor där! :)

    SvaraRadera
  7. Kul!
    Jag har också köpt hem lite frön, men inte fått sått nåt ännu. Man längtar så efter nåt grönt nu!!

    SvaraRadera