...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

torsdag 9 april 2015

Tacksamhet


Påsken kom och gick som den alltid gör...I år fick jag av påskharen en släng av flunsan och en ordentlig ögoninflammation...Fick en medicin som mina ögon inte gillade...så min syn blev suddig och ögonen sved som attans i några dagar...tänk vad beroende man är av sin syn!!! för vad gör man då man är sjuk, ingenting! och då man dessutom inget ser så sitter man där i en liten bubbla och väntar på att tiden ska gå...(och gnäller) Kunde inte annat än känna tacksamhet ändå! tänk att det bara är några dagar jag behöver uppleva detta! tänk att jag har en åkomma som går att bota ganska enkelt...att jag får träna tålamodet...att kunna förstå bättre de barn jag många gånger jobbar med som har väldigt svårt med sina ögon! 
Så kommer dagen då man får den rätta medicinen och livet börjar återgå till det normala...en flunsa känns som småpotatis jämfört med att inte kunna se:) 
Jag fick en ny insikt och det får man alltid vara tacksam för!
Lev livet idag! vi vet inget om morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar