...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

torsdag 27 maj 2010

golv

Hoppas ni alla har en underbart skön vår och kan njuta av sommaren som är på väg med stormsteg. Här har det hänt massor samtidigt som det inte händer någonting:) Garageåteruppbyggnaden är i full gång och förra veckan blev plåttaket färdigt. Igår kunde jordvärmen åter inkopplas i pannrummet och vi slipper äntligen allt springande med oljedunkar för att inte tala om den otroligt vackra varmvattenberedaren som upptagit halva badrummet under tiden vi varit utan.....får åter igen konstatera att vi är bortskämda och lata! Inget har hänt med vindsprojektet på en låååång tid nu och jag har haft känslan av att jag bara vill glömma att den finns överhuvudtaget.

Igår tog vi dock ett steg i rätt riktning igen då vi hämtade hem en del av golvet.... och nog känns det ju mera kul då genast:) Att lägga ett trägolv just den här årstiden är väl inte det bästa men vad kan man då andan äntligen faller på:) Sköna dagar till er alla!!!

5 kommentarer:

  1. Hej där!
    Kul att det går framåt med garaget åtminstone! Säkert får ni energi åt övervåningen så småningom också. Härligt med riktigt trägolv!

    Lycka till med era byggen och ha en skön sommar!

    SvaraRadera
  2. Nog händer det en del hos er iaf ser jag =0)
    Va kul att ni fått golvet, om inte annat så har du/ni ny iver till hösten att ta itu med vinden.
    Ha d gott!!

    SvaraRadera
  3. Ibland händer det en massa som inte syns och då tappar man ju lite lusten och ivern men du ska se att det nog känns bra snart igen! :)

    SvaraRadera
  4. Oj, jag trodde jag hade kommenterat detta inlägg för länge sedan, men tydligen inte! :-O Nu är det så grönt så jag inte längre ser till ert garage, måste ta mig en tur förbi nångång i sommar och se hur allt framskrider! :)

    Önskar er alla en riktigt skön midsommar också! Hoppas vi ses nån dag i sommar! :)

    SvaraRadera
  5. Du, man väljer ju vad man visar på bloggen... ;) ;) Totalt kaos i resten av huset! :D

    SvaraRadera