...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

...glöm inte vilken skatt en vanlig dag är...

söndag 23 augusti 2009

Skrotmarknad = guldgruva

I helgen har det ju varit skrotmarknad här i trakten som ni säkert alla vet, hört eller sett med egna ögon:) Men jag måste ändå få visa några av de "fynd" jag gjort. I mångas ögon säkert skräp men guld för mig:) Om jag hade fått ta hem allt jag velat hade vi nog redan fått tänka på en tillbyggnad av huset så jag försökte hålla mig lugn och sansad;) Nå ja, riktigt så farligt var det nog inte men otroligt kul att kolla alla lådor med dessa originella ting som man inte alltid vet vad det är:) och mängden! Det tar ju aldrig slut! och prisen varierar så stort att man förvånas varje gång......


I en låda hittade jag gamla böcker....för en futtig slant kunde jag inte motstå denna gamla psalmbok från 1888.....Bokstäverna är så vackra att de är som små konstverk i sig själva...


Denna lilla bagge är perfekt för trånga skor eller gummistövlar....den ska få bo i kvisten och välkomna alla skor som kommer och hälsar på:)

Blir galen på mina mörka bilder men jag kommer inte överens med vår dator ännu.....i alla fall
sågen (uppe på hyllan) var kanske inget superfynd men den e så otroligt vacker, den ska pryda någon vägg uppe på vinden sen....korgen som det syns lite av där bakom så fick jag för en struntsumma och den är helt intakt med hela handtag och förstärkningar....får aldrig för många av dem:) finns alltid grejer som man kan ha lite annorlunda förvaring åt:)

Flera andra saker kom nog också med hem men de dyker nog upp i andra sammnanhang:) Just nu funderar vi jättemycket på hur belysningen ska lagas dit upp på vinden....har inte så stor erfarenhet av just den saken och eftersom taket blir ganska högt så är jag livrädd att det ska blir fel.....funderar starkt på att ha någon att plandera det hela åt oss, men vi får se!

Ny vecka nya möjligheter, ha en bra sådan!

3 kommentarer:

  1. Roligt att se dina fynd också!
    Ja den marknaden är så härlig, skulle kunna gå där hur länge som helst!!

    SvaraRadera
  2. Den marknaden skulle jag nog behöva besöka något år...

    SvaraRadera
  3. Du fyndade fina saker! Det är precis som du säger roligt att gräva fram skatterna ur lådorna, men oj vad skönt det var att tvätta händerna efteråt! :)

    SvaraRadera